EXCESS OF ATTENTION. THE CONSTRUCTION OF A DISORDER IN CHILEAN SCHOOLS
DOI:
https://doi.org/10.22481/praxisedu.v15i36.5882Keywords:
Attention, Chilean school, ADHD SituationAbstract
The aim of this article is to explore the epistemic and practical conditions of production of the diagnosis of ADHD in Chilean schools. It develops along two main lines: 1) the role of schools inChile in relation to the characteristics and treatment of this diagnostic category; and 2) the construction of the diagnosis in the classroom, analyzing the treatment of attentional behavior and the configuration of the ADHD Situation. We will conclude by considering student anxiety related to the diagnosis as an indicator of a clash of civilizational orders expressed in the modes of affective modulation performed in the classroom, wherein attempts will be made to resolve institutional violence by way of a demand for individual reform.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Você é livre para:
Compartilhar - copia e redistribui o material em qualquer meio ou formato; Adapte - remixe, transforme e construa a partir do material para qualquer propósito, mesmo comercialmente. Esta licença é aceitável para Obras Culturais Livres. O licenciante não pode revogar essas liberdades, desde que você siga os termos da licença.
Sob os seguintes termos:
Atribuição - você deve dar o crédito apropriado, fornecer um link para a licença e indicar se alguma alteração foi feita. Você pode fazer isso de qualquer maneira razoável, mas não de uma forma que sugira que você ou seu uso seja aprovado pelo licenciante.
Não há restrições adicionais - Você não pode aplicar termos legais ou medidas tecnológicas que restrinjam legalmente outros para fazer qualquer uso permitido pela licença.